Beste [VOORNAAM] [ACHTERNAAM],

 

In dit bulletin willen wij u informeren over de bezoekersaantallen van Cultureel Overnachten in 2012.

 

 

2012

%

Totaal aantal bezoekers:

4800

100

Via zoeken bij Google (organic)

3130

65

Via andere websites

1200

25

Direct naar www.cultureelovernachten.nl

430

9

Sociale media (twitter, facebook)

40

1

 

Conclusies
1. De bezoekersaantallen zijn te laag. Alles moet erop gericht zijn om deze bezoekersaantallen te verhogen.

2. Het percentage bezoekers dat uit Google komt is goed. De absolute aantallen kunnen worden verhoogd door meer zoekmachine optimalisatie en door meer webpagina's aan te maken.

3. Het aantal bezoekers via sociale media is relatief laag. Bij een toeristische website bedraagt dit percentage inmiddels vaak 15-25%. Gezien het karakter van de website en de te bereiken doelgroep vinden wij Facebook het meest geschikt om prioriteit te geven.

4. Het bezoek van andere websites komt via een 100-tal vermeldingen van Cultureel Overnachten op internet. Dit moet verder worden uitgebouwd.

 

Andere observaties:

1. Ongeveer 15 % van de bezoekers komt van mobiele platformen. Deze bezoekers verblijven korter op de website.
2. De culturele agenda trekt met een aantal agenda items direct bezoek uit Google omdat ze hoog gepositionneerd staan/stonden in Google. Men zoekt op een evenement en maakt vervolgens kennis met de accommodaties op Cultureel Overnachten. Bezoekers die op de website zijn bekijken de agenda intensief.

 

Doelen voor 2013:

In onderstaande tabel hebben we de doelen voor de bezoekersaantallen en linkvermeldingen voor 2013 benoemd. Vanaf nu werken we hieraan en begin maart hoort u hoe ver we dan zijn.

 

 

2012

2013

Totaal aantal bezoekers

4.800

10.000

Aantal linkvermelding op andere websites

100

200

Aantal webpagina's op de website

50

100

Bezoek via sociale media (twitter, facebook)

1%

10%

Aantal deelnemende bedrijven aan

Cultureel Overnachten

11

15

 

Naar ik hoop hebben wij u zo goed geinformeerd over het afgelopen jaar.

 

Met vriendelijke groet

Aart van Voorthuizen

www.virunga.nl

 

PS. Heeft u vragen over dit bulletin, stelt u ze dan gerust.

© Cultureel Overnachten, info@cultureelovernachten.nl